Publicat 18 Oct 2019 | Reactualizat 22 Oct 2019 | Expiră 22 Oct 2019

Technical Support Engineer / IT Support

10 posturi
Expirat
Anunț inactiv

Acest anunț a expirat și nu este disponibil pentru aplicare.

Înapoi la joburi

Candidatul ideal

These positions are with one of esteemd clients who is at the forefront of IT.

  • Fluent in German or French with English as second language (Mandatory)
  • Self Starter
  • quick Learner
  • Basic Experience of Customer Support /Freshers with Technical Knowledge are also welcome
  • Hardware/ Software Support via Remote infrastructure usage
  • Candidate needs to appear for a face to face if localy based else for a skype if located out of lasi

Descrierea jobului

JOB Description in English

Tier2 Technical Support Engineer

• Receive direct client contacts (e.g., via phone, video chat, web portal, email), triage, and provide remote client assistance to solve the issue directly if possible
• Talk to client and understand client problem
• Use the knowledge base available to resolve client-reported problems
• Redirect calls to field engineering support if a field support visit is required
• Escalate to remote expert (Tier 3 / “deep dive” team in future model) as required
• Provide part prediction and/or working/troubleshooting directions for the field engineering team
Tier3 Technical Support Engineer
• Respond to escalated software incidents from Tier 2 teams
• Respond to direct escalation (hardware and software), primarily by telephone from regional field service operations and Customer’s Authorized Service Providers
• Identify, troubleshoot, research, and resolve complex customer and field service issues; Deliver hardware, software and solution (Customer and third-party solutions) support using remote capabilities
• Create knowledge solutions for use by Customers Tier 1 and 2 team members, and field service engineers
• Engage with field support if a client visit is required.
• Escalate the incident to the “deep dive” team, regional service specialist or engineering team for engineering issues

JOB Description in Romanian
Tier2 Technical Support Engineer
• Primirea de apelurie direct din partea clientului (de exemplu: prin telefon, video, mesagerie, portal web, e-mail), alocarea și furnizarea de asistență clientului la distanță pentru a rezolva problema direct, dacă este posibil.
• Discutați cu clientul și înțelegeți problema;
• Utilizați baza de informatii disponibilă pentru a rezolva problemele raportate de client.
• Redirecționarea apelurilor către asistența tehnică de teren dacă este necesară o vizită de asistență la locatia clientului.
• Escaladați la nivelul urmator de expert (Nivelul 3 - echipa de analiza detaliata, in viitorul model), după cum este necesar.
• Furnizați estimari ale componentelor si/sau indicatii/depanare pentru echipa de ingineri de teren.

Tier3 Technical Support Engineer
• Răspund la incidentele legate aplicatiile software de la echipele de nivel 2
• să răspundă la escaladarea directă (echipamente fizice și aplicatii/software), în principal prin intermediul telefonului, prin operațiuni regionale de servicii pe teren și prin furnizorii autorizați de servicii ai clienților
• Identificarea, depanarea, cercetarea și rezolvarea problemelor complexe ale clienților și ale inginerilor de suport aflati pe teren; Furnizați suport pentru echipamente, aplicatii și soluții (soluții pentru clienți și pentru terți) utilizând capabilități de asistenta la distanță
• Crearea de documentatie cu diferite solutii, pentru a fi utilizate de către membrii echipei de nivel 1 și 2 ai clienților, precum și de inginerii de asistenta aflati pe teren.
• Comunicati cu echipele de suportul pe teren dacă este necesară vizita unui client.
• Escaladați incidentul la echipa de analiza detaliata, specialistul de service regional sau specialist în probleme de inginerie

Descrierea companiei

Hirexa Solutions, a leading player in the United Kingdom and European recruitment ecosystem, is the fastest growing next-generation provider of Technology Talent. We facilitate our prolific customers in becoming resourceful, achieve higher productivity, adopt a nimble structure and effectively execute project deliverables.

Envisaged and co-founded, by veterans of the Information Technology industry, with the profound yet simple vision of deploying resources at the centre of recruitment life cycle, Hirexa Solutions aims to make recruitments efficient, flawless and cost-effective.

Expirat
Technical Support Engineer / IT Support  -  HIREXA SOLUTIONS UK LIMITED

E timpul pentru un browser mai bun

De la 1 octombrie 2019, te informăm că site-ul eJobs.ro nu va mai putea fi accesat prin browser-ul Internet Explorer din cauza funcționalităților reduse ale acestuia. Accesează-ne cu încredere folosind unul dintre browserele mai moderne: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari sau Edge.

Am înțeles
close